dilluns, 3 de gener del 2022

La Shuna: menció especial d'Expochess 2021

Bon any!! Encetem el primer article del 2022 amb la mirada encara posada en l'any que acaba de concloure. Els compromisos professionals i personals, així com petits problemes de salut (vista cansada) m'han impedit escriure tot el que desitjo. Un breu descans en el treball al si del Projecte CGS, així com les meves flamants i ara imprescindibles ulleres, em permeten exposar la tan fantàstica notícia que encapçala aquest post.


La Shuna mostrant el seu meritori dibuix a la cascada "ecològica" de l'escola















¡Feliz año! Iniciamos el primer artículo de 2022 con la mirada todavía puesta en el año que acaba  concluir. Los compromisos profesionales y personales, así como pequeños problemas de salud (vista cansada) me han impedido escribir todo lo que deseo. Un breve descanso en el trabajo del Proyecto CGS, así como el uso de mis flamantes y ahora imprescindibles gafas, me permiten exponer la tan fantástica noticia que encabeza este post.


El moment!!

El passat dissabte, dia 29 de novembre de 2021, es cantava la decisió del jurat des de l'Hotel Lakua de Vitoria-Gasteiz. S'emetia en directe des del canal de Youtube d'Expochess. Dos dies després vam visionar el vídeo en diferit a la classe de 6è A (la classe de la Shuna). Quan van pronunciar el seu nom es va produir una explosió de felicitat a la classe. És el vídeo que ara mateix comparteixo. Del minut 25 al 28, aproximadament, podrem conèixer el nom dels guanyadors i de les guanyadores, així com també veure les obres premiades. I, per descomptat, escoltar de nou el nom de la Shuna obtenint la menció especial del jurat.




El pasado sábado, día 29 de noviembre de 2021, se cantaba la decisión del jurado desde el Hotel Lakua de Vitoria-Gasteiz. Se emitía en directo desde el canal de Youtube de Expochess. Dos días después visionamos el vídeo en diferido en la clase de 6º A (la clase de Shuna). Cuando fue pronunciado su nombre se produjo un estallido de felicidad. Es el vídeo que he compartido. Del minuto 25 al 28, aproximadamente, podremos conocer el nombre de los ganadores y de las ganadoras, así como también ver las obras premiadas. Y, por descontado, volver a escuchar el nombre de Shuna obteniendo la mención especial del jurado.


La prèvia


Hi havíem dedicat tres sessions de treball a les classes desdoblades d'escacs. La primera d'elles ja la vam explicar en el primer article d'aquest curs. Hi vam jugar a un kahoot de benvinguda on un dels dos taulers didàctics estava dedicat al lema d'aquesta edició del concurs: Els escacs i els valors positius mediambientals del teu entorn natural". El joc va donar peu a parlar del nostre valuossíssim entorn natural proper: el Delta del Llobregat i, més concretament encara, de l'Estany de la Ricarda. Després de conèixer amb una mica més de detall el perquè del seu valor i la seva flora i la seva fauna, vam passar, òbviament, al treball plàstic.



Alumnes de 5è A dissenyant els seus treballs plàstics















Habíamos dedicado tres sesiones de trabajo en las clases desdobladas de ajedrez. La primera de ellas ya la comentamos en el primer artículo de este curso. Jugamos a un kahoot de bienvenida en el que uno de los dos tableros didácticos estaba dedicado al lema de esta edición del concurso: El ajedrez y los valores positivos medioambientales de tu entorno natural". El juego dio pie a hablar de nuestro valiosísimo entorno natural próximo: el Delta del Llobregat y, más concretamente aún, de la Laguna de la Ricarda. Después de conocer con un poco más de detalle el porqué de su valor, así como su flora y su fauna, pasamos, obviamente, al trabajo plástico.


Entrevista a Expochess


Aquesta feina vaig tenir la oportunitat i el plaer d'explicar-la i comentar-la directament a José Manuel Sierra, director d'Expochess en una entrevista que es va emetre el passat dissabte 4 de desembre de 2021. Va ser enregistrada unes setmanes abans. Hi vam conversar àmpliament del treball desenvolupat a finals del curs anterior sobre competència emocional i, partir del minut 46, es tracta la temàtica que avui ens ocupa. Hi podreu veure imatges exclusives. No hi ha millor manera de mostrar el nostre treball al Jaume Balmes, compta amb una molt elaborada edició i molt bon gust.




Esta labor tuve la oportunidad y el placer de explicarla y comentarla directamente a José Manuel Sierra, director de Expochess, en una entrevista que se emitió el pasado sábado 4 de diciembre de 2021. Fue grabada unas semanas antes. Conversamos ampliamente del trabajo desarrollado a finales del curso anterior sobre competencia emocional y, partir del minuto 46, tratamos la temática que hoy nos ocupa. Podréis ver imágenes exclusivas. No hay mejor manera de mostrar nuestro trabajo en el Jaume Balmes, cuenta con una cuidadísima edición y muy buen gusto.



Exposició Expochess 2021 al Jaume Balmes


A continuació anem a mostrar, en forma d'exposició, una selecció dels treballs que van ser enviats tot participant en el concurs. Veureu que n'hi ha de magnífics, i és que tenim molt de talent a l'escola. Us animem a que seguiu creient en el vostre gran potencial i, per descomptat, que siguem gaudint i protegint el nostre entorn natural.



Jaume Balmes, Sant Cosme, El Prat, La Ricarda, Delta del Llobregat...


























A continuación vamos a mostrar, en forma de exposición, una selección de los trabajos que fueron enviados a la organización del concurso. Veréis que disponemos de magníficos ejemplos, y es que contamos con mucho talento en la escuela. Os animamos a que sigáis creyendo en vuestro gran potencial y, por descontado, que sigamos disfrutando y protegiendo nuestro entorno natural.



La expo


Mención especial del jurado
Shuna: Aprendamos a cuidar la naturaleza a partir del ajedrez























Anahí: La playa sin humo

























Laura: El bosque del ajedrez







Íker: Un amanecer muy bonito con las piezas de ajedrez
























Sofía: El bosque del ajedrez


























Nina: El ajedrez y la naturaleza en El Prat
























Estefanía: Reciclamos y respetamos la naturaleza


























Kaoutar: El bosque del ajedrez
























Hugo: Reciclamos en El Prat


























Marwa: Las piezas se manifiestan

























Rayan: Ajedrez natural

























Janelis: El Delta del Llobregat

























Jeffry: Atardecer en la playa de El Prat

























Paula: Jugando en La Ricarda
























Érik: Contemplando el Delta













































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada