diumenge, 27 de març del 2022

Posa't en escac III

Després dels primers reptes transversals que hem compartit, tant de llengua catalana, com de matemàtiques, tornem a portar reptes exclusivament escaquístics. Ens hem inspirat, especialment, en els problemes retrospectius, que vam recordar de la mà del Marc Baig, un dels ponents de la VIII Jornada d'Escacs i Educació de la Universitat de Girona, a la qual hi vam asistir una àmplia delegació de mestres de l'escola. 


Después de los primeros retos transversales que hemos compartido, tanto de lengua catalana, como de matemáticas, volvemos a traer retos exclusivamente ajedrecísticos. Nos hemos inspirado, especialmente, en los problemas retrospectivos, que recordamos de la mano de Marc Baig, uno de los ponentes de la VIII Jornada d'Escacs i Educació de la Universitat de Girona, a la cual asistimos una amplia delegación de maestros y maestras de la escuela. 


Cicle inicial


Busca els dos reis que es troben en escac i escriu les caselles on es situen els peons que els amenacen.



















Busca los dos reyes que se encuentran en jaque y escribe las casillas donde se sitúan los peones que los amenazan.



Cicle mitjà


Les negres fan escac i mat en una jugada. Escriu el nom de la peça que cal moure i la casella on la hem de portar per aconseguir-ho.




















Las negras dan jaque mate en una jugada. Escribe el nombre de la pieza y la casilla donde hay que llevarla para conseguirlo.



Cicle superior


El rei negre es troba en escac i mat, pero són dues les peces que l'amenacen, això és possible? Quina pot ser la darrera peça que han mogut les blanques i a quina casella es trobava? Escriu-lo.




















El rey negro se encuentra en posición de jaque mate, pero son dos las piezas que lo amenazan a la vez. ¿Es esto posible? ¿Cuál puede haber sido la última pieza en haber movido las blancas y en qué casilla se encontraba? Escríbelo.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada