dimarts, 16 de març del 2021

Punt o rebot sobre plataformes lliscants

La setmana d l'1 al 5 de març tingué lloc a l'escola la setmana cultural dedicada enguany a la sostenibilitat. A cicle superior vam conèixer més a fons les energies renovables. Les classes d'escacs les vam realitzar al gimnàs de l'escola per jugar a punt o rebot, que el grup de la Cristina prou bé coneixia del curs passat i que anteriorment ja vam presentar al bloc. En aquesta ocasió per efectuar els desplaçaments, en comptes de còrrer, vam utilitzar unes plataformes amb rodes per impulsar-nos des de terra i aprofitar l'energia cinètica per anar més ràpid. Inicialment la idea era la d'emprar patinets, però com que no en tenim a l'escola i no és recomanable portar-ne de casa ens hem decantat per aquest material. És clar que, com que no acostumem a moure'ns amb aquests artilugis, hi va haver qui va demostrar una mica més d'habilitat que no pas uns altres. Això sí, hi van haver moltes rialles i molta emoció.


Vam gaudir de desplaçaments molt disputats per fer-se amb la pilota


























La semana del 1 al 5 de marzo tuvo lugar en nuestra escuela la semana cultural dedicada en esta ocasión a la sostenibilidad. en cicle superior conocimos más a fondo las energías renovables. Las clases de ajedrez las realizamos en el gimnasio para jugar a punto o rebote, que el grupo de Cristina conoce bastante bien del curso pasado y que anteriormente ya presentamos en el blog. En esta ocasión, para efectuar los desplazamientos, en vez de correr, utilizamos unas plataformas con ruedas para impulsarnos desde el suelo y aprovechar la energía cinética para ir más rápido. Inicialmente la idea era la de usar patinetes, pero como no disponemos de ninguno en la escuela y no es aconsejable traer de casa nos hemos decantado por este material. Claro que, como no acostumbramos a movernos con estos artilugios, hubo quien demostró algo más de habilidad que otros. Eso sí, tuvimos muchas risas y emoción.



Punt o rebot sobre energies renovables


Fem un breu recordatori sobre el funcionament del joc i si voleu ampliar la informació cliqueu aquí. Dos equips situats en extrems oposats han de procurar memoritzar un tauler didàctic durant dos minuts, en aquest cas combinem unes poques peces amb icones sobre algunes energies renovables (solar, hidroelèctrica, eòlica i biomassa). Cada membre de l'equip té assignat un número com en el joc del mocador. Equidistant respecte dels dos equips es disposa un objecte, en aquest cas una pilota tova. Es formula una pregunta i es prepara en deu segons la resposta en equip. A continuació es diu en veu alta un número i les persones de cada equip que tenen assignats el número en qüestió surten a agafar la pilota. Qui l'agafa pot respondre primer, si encerta guanya un punt per al seu equip, si falla hi ha rebot i, si l'altre equip falla també es pot agafar novament el tauler, portar-lo cap a la zona de l'equip per preparar una altra vegada la resposta i retornar-lo tot seguit per poder agafar la pilota i poder respondre de nou.


Tauler didàctic sobre renovables
































Punto o rebote sobre energías renovables

Hacemos un breve recordatorio sobre el funcionamiento del juego y si queréis ampliar la información clicad aquí. Dos equipos situados en extremos opuestos han de procurar memorizar un tablero didáctico durante dos minutos, en este caso se combinan unas pocas piezas con iconos de algunas energías renovables (solar, hidroeléctrica, eólica y biomasa). A cada miembro del equipo se le asigna un número como en el juego del pañuelo. Equidistante respecto de los dos equipos se dispone un objeto, en este caso una pelota blanda. Se formula una pregunta y se prepara en diez segundos la respuesta en equipo. A continuación se dice en voz alta un número y les personas de cada equipo que tienen asignados el número en cuestión salen a por la pelota. Quien se hace con ella puede responder primero, si acierta gana un punto para su equipo, si falla hay rebote y, si el otro equipo falla también se puede coger nuevamente el tablero, llevarlo a la zona donde se encuentra el equipo para preparar otra vez la respuesta, devolverlo seguidamente y salir a por la pelota para poder responder de nuevo.


Petita galeria d'imatges i vídeos


Memoritzant el tauler didàctic (alumnes de 4t)




























Petits grups de 6è memoritzant el tauler didàctic



























Lliscant sobre el terra després de l'impuls


























Cursa per fer-se amb la pilota / Carrera para conseguir la pelota:





Resposta a una de les preguntes / Respuesta a una de las preguntas:






Cursa per retornar el tauler i fer-se amb la pilota.
Carrera para devolver el tablero y conseguir la pelota.





Emocions

























Rialles


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada