diumenge, 6 de maig del 2018

Literatura escaquística Sant Jordi 2018

Uns quants dies abans de celebrar Sant Jordi, a l'escola, ja m'havien comentat que, l'Eudald, a 2n, havia triat els escacs per a la composició del seu poema per al concurs literari d'enguany. Però vet aquí que, apropant-se la data per reunir-se el jurat i deliberar la concesió dels premis, voltant pels passadissos de cicle mitjà, vaig veure dos poemes més i de certa qualitat, amb temàtica escaquística, aquesta vegada els autors anònims signants procedien de 4t.

Certament vaig estar intrigat per saber qui els havia escrit, però havia d'esperar-me, doncs formava part del jurat i havia de mostrar-me completament imparcial. Val a dir que el nivell a la classe de 4t A l'he trobat força alt aquest curs. Després de conèixer els noms dels autors, el Víctor i el Jhon, comentar que no han estat premiats en el concurs literari però sí que és tot un honor per al bloc d'escacs de l'escola que hi apareguin i ens delectin amb el seu art literari.

L'Eudald, el Jhon i el Víctor: artistes del tauler i de les lletres.



















A continuació us transcric els poemes.

Escacs

M'agraden el escacs,
hi ha un alfil com un fil.
La meva mama és la dama, 
el meu pare és el rei
i és com un anell.
La meva germana és la torre.
El meu tiet és l'alfil.
El cavall és el meu avi,
i és el que més m'agrada a mi.
M'agrada jugar a escacs,
perquè faig escac i mat.

Eudald Anglès, 7 anys

L'Eudald i el seu poema.

























Els escacs

M'agrada jugar a escacs
mentre menjo snapps.
M'agrada fer l'escac,
però més l'escac i mat.

Blanques o negres,
les que m'agafi estan contentes.
Peons i peces al tauler
per capturar a qui em vingui bé.

Faig la captura al pas
i moltes peces ja he capturat.
Amb la reina faig l'escac i mat
i la partida ja he guanyat!

Víctor Postigo, 9 anys

El Víctor i el seu poema.

























Els escacs

Els escacs,
un joc difícil i molt divertit.
Els escacs,
un joc on tots poden jugar.

Els escacs m'agraden
i també li agrada al món.
Els escacs, un gran joc
que ens omple d'alegria.

Com la Dama,
una peça sense igual.
Els escacs, un joc de pensar
amb tota claredat.

Jhon Carballo, 9 anys

El Jhon i el seu poema.

























Tant si us han agradat molt com bastant aquests poemes, ens en podeu enviar els vostres propis, o bé contes sobre escacs que us inventeu, acompanyats del vostre nom, l'edat i una fotografia on hi aparegueu amb la vostra creació. Els publicarem... ens agraden els escacs i la literatura!! I a vosaltres?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada