dijous, 7 de maig del 2020

Cites confinades XXV. Rigoberta Menchú

Captura en l'ordre correcte les paraules per formar una cita de l'activista social gualtemalenca Rigoberta Menchú. No pots passar més d'una vegada per una mateixa casella.



























Captura en el orden correcto las palabras para formar una cita de la activista social gualtemalteca Rigoberta Menchú. No puedes pasar más de una vez por una misma casilla.




























Rigoberta Menchú (nascuda el 1959) és una activista social gualtemalenca, membre d'una comunitat indígena i "ambaixadora de Bona Voluntat" de la UNESCO. Els seus pares gaudien de molt bona reputació en la comunitat on vivien, el pare ja era també activista social. A partir del testimoni de les seves converses, Elisabeth Burgos, va redactar l'autobiografia de la Rigoberta, entre 1982 i 1983, li va valdre molta popularitat. Va participar en les protestes contra el règim militar i els seus abusos. Arran de la guerra civil a Guatemala es va exiliar a Mèxic el 1981. Durant el conflicte bona part de la seva família va ser assassinada. Posteriorment treballà per la reconciliació, a partir del respecte per les comunitats indígenes, en aquest sentit va col·laborar també amb Nacions Unides. El 1992 li va ser atorgat el Premi Nobel de la Pau.



L'activista gualtemalenca Rigoberta Menchú (foto: Tony Barson)


























Rigoberta Menchú (nacida en 1959) es una activista social gualtemalteca, miembro de una comunidad indígena y "embajadora de Buena Voluntad" de la UNESCO. Sus padres disfrutaban de muy buena reputación en la comunidad donde vivían, su padre ya era también activista social. A partir del testimonio de sus conversaciones, Elisabeth Burgos, redactó la autobiografía de Rigoberta, entre 1982 i 1983, le valió mucha popularidad. Participó en las protestas contra el régimen militar y sus abusos. Con motivo de la guerra civil en Guatemala tuvo que exiliarse a México en 1981. Durante el conflicto buena parte desu familia fue asesinada. Posteriormente trabajó por la reconciliación, a partir del respeto por las comunidades indígenas, en este sentido colaboró también con Naciones Unidas. En 1992 le fue otorgado el Premio Nobel de la Paz.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada