divendres, 24 de juny del 2022

Punt o rebot 2022

Les darreres setmanes del curs hem recuperat el joc Punt o rebot a les classes de 4t i de 5è A. Feia molt de temps que no el portàvem a la pràctica i ha esdevingut tot un èxit, molt ben valorat tant per l'alumnat com pel professorat que l'ha conegut. El curso passat vam implementar una variant, durant la setmana cultural, utilitzant plataformes lliscants. 


Un dels equips memoritzant la posició a recordar





























En las últimas semanas de curso hemos recuperado el juego Punto o rebote en las clases de 4º y de 5º A. Hacía mucho tiempo que no lo poníamos en práctica y ha resultado un gran éxito, muy bien valorado tanto por el alumnado como por el profesorado que lo ha conocido. El curso pasado implementamos una variante, durante la semana cultural, usando plataformas deslizantes. 


Dinàmica del joc


Recordem la dinàmica del joc. Dos equips se situen en zones oposades equidistants i memoritzen durant un temps establert un tauler d'escacs o un tauler didàctic. Passat aquest temps el tauler resta a prop de la persona dinamitzadora. Es fan preguntes a partir la posició del tauler i cada equip disposa d'uns pocs segons  per preparar la resposta. A continuació es canta un número i la persona de cada equip que disposi del número corre cap un objecte, qui primer l'agafi podrà respondre primer, en cas d'errar hi ha rebot i, si l'altre equip falla també la resposta es pot recòrrer al tauler per preparar en equip la resposta. Recordeu la normativa en l'article que ja vam publicar en el seu moment.


És important que l'equip es mantingui en tot moment en la seva zona establerta. Només hi pot sortir el corredor o la corredora encarregat o encarregada de respondre la pregunta. Així mateix, l'equip no podrà fer cap gest ni indicació ni emetre cap senyal una vegada el seu corredor hagi sortit de la seva zona.



Primer de tot cal memoritzar el tauler en equip





























Recordemos la dinámica del juego. Dos equipos se sitúan en zonas opuesta equidistantes y memorizan durante un tiempo establecido un tablero de ajedrez o un tablero didáctico. Pasado este tiempo el tablero restará junto a la persona dinamizadora. Se hacen preguntas a partir de la posición del tablero y cada equipo dispone de unos pocos segundos para preparar la respuesta. A continuación se canta un número y la persona de cada equipo que disponga de el corre hacia un objeto, quien primero lo coja podrá responder en primer lugar, si falla hay rebote y, si el otro equipo tampoco da con la respuesta se puede recurrir al tablero para preparar en equipo la respuesta. Recordad la normativa en el artículo que ya publicamos en su momento.


Es importante que el equipo se mantenga en todo momento en su zona establecida. Solo podrá salir de ella el corredor o la corredora encargado o encargada de responder la pregunta. Asímismo, el equipo no podrá dar ninguna indicación ni dar ninguna señal ni hacer ningún gesto una vez su corredor haya salido de su zona.


En el següent vídeo de mostra es pregunta quina columna té més peces.

.


En el vídeo anterior se pregunta qué columna dispone de más piezas. 



Diagrama utilitzat aquests dies per jugar a Punt o rebot
Diagrama utilizado estos días para jugar a Punto o rebote





































Ha estat la darrera activitat d'escacs que hem gaudit aquest curs. Esperem repetir-la amb més grups en el següent, emprant taulers didàctics i treballant, a la vegada, diferents transversalitats. 


Alumnes de 4t A memoritzant el tauler abans de còrrer




























Esta ha sido la última actividad de ajedrez que hemos disfrutado este curso. Esperamos repetirla con más grupos en el siguiente, empleando tableros didácticos y trabajando, al mismo tiempo, diferentes transversalidades. 



Disputa aferrissada per poder respondre en primer lloc





























Memòria, comprensió, cooperació, concentració...


Alumnes de 5è A memoritzant el tauler




























Velocitat, emoció, diversió...


Pregunta: quants cavalls hi ha en total?

Pregunta: ¿cuántos caballos hay en total?





Espero que us hagi agradat i us animo a que poseu el joc en pràctica. És fàcil d'implementar i molt agraït. Hi podem desenvolupar habilitats, continguts i valors molt importants.


Espero que os haya gustado y os animo a que pongáis el juego en práctica. Es fácil de implementar y muy agradecido. Podemos desarrollar habilidades, contenidos y valores muy importantes.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada