dimarts, 7 d’abril del 2020

Cites confinades VII. Kaspárov

Captura totes les paraules en l'ordre correcte per formar una cita del excampió mundial d'escacs Garry Kaspárov.



























Captura todas las palabras, en el orden correcto, para formar una cita del excampeón mundial de ajedrez Garry Kaspárov.




























Garry Kaspárov (nascut el 1963) està considerat com un dels millors jugadors d'escacs de tots els temps. Per molts el millor, el més complert. Es proclamà campió del món el 1985, amb només 22 anys, essent el més jove a aconseguir-ho fins el moment. Va retenir el títol fins el 2000. Aconseguí i, encara ostenta, diversos rècords que, només prodigis com l'actual campió, Magnus Carlsen, han aconseguit desbancar. El 1997 fou derrotat per la computadora Deep Blue, convertint-se en la primera victòria d'una màquina davant de l'humà més potent, moment capdal en la història dels escacs i de la ciència.

Va nèixer a Bakú, aleshores pertanyent a la antiga Unió de Repúbliques Socialistes Soviètiques, estat de l'Azerbaijan. Després de la seva retirada de la competició s'ha dedicat a la política fent front opositor a l'actual president rus Vladimir Putin. En l'actualitat, de tant en tant, fa alguna exhibició, demostrant que podria, encara, competir al màxim nivell.



El geni de Bakú (foto: Benjamin Chasteen)



Garry Kaspárov (nacido en 1963) está considerado com uno de los mejores jugadores de ajedrez de todos los tiempos. Para muchos el mejor, el más completo. Se proclamó campe´n del mundo en 1985, con tan solo 22 años, siendo el más joven en conseguirlo hasta el momento. Retuvo el título hasta 2000. Consguió y, todavía ostenta, diversos récords que, solo prodigios com el actual campeón, Magnus Carlsen, han conseguido desbancar. En 1997 fue derrotado por la computadora Deep Blue, convirtiéndose en la primera victoria de una máquina ante el humano más potente, momento crucial en la historia del ajedrez y de la ciencia.

Nació en Bakú, entonces perteneciente a la antigua Unión de Repúblicas Socialistas Soviéticas, estado de Azerbaijan. Después de su retirada de la competición se dedicó a la política haciendo frente opositor al actual presidente ruso Vladimir Putin. En la actualidad, cada cierto tiempo, realiza alguna exhibición, demostrando que podría, todavía, competir al máximo nivel.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada