dilluns, 27 d’abril del 2020

Posa't en escac 4

Bon dilluns i millor setmana!! Us portem nous reptes i les solucions dels anteriors. La setmana passada a més hi va haver una sorpresa, un joc kahoot que, en les dues versions que s'hi van publicar, van sumar un total de més de 600 partides disputades. Avui us en portem un altre diferent, hi podeu accedir més abaix. Com veieu, la comissió d'escacs segueix pensant en vosaltres, desitjant-vos el bo i millor, sobretot salut i entreteniment al llarg de tot aquest temps de confinament. Més tard o més d'hora ens hi retrobarem.


Zona d'escacs del pati, sempre concorreguda.




















¡Feliz lunes y mejor semana! Os traemos nuevos retos y las soluciones de los anteriores. La semana pasada vinieron también acompañados de una sorpresa, un juego kahoot que, en las dos versiones que fueron publicadas, sumaron algo más de 600 partidas disputadas. Hoy os traemos otro distinto, podéis acceder a el un poquito más abajo. Como veis la comisión de ajedrez del Jaume Balmes se acuerda de todos y todas y os desea lo mejor, sobretodo buena salud y entrenimiento.


JOC KAHOOT (recomanat a partir 8 anys). 
Tres nivells de dificultat creixent. Agafeu-vos ben fort que el temps passa molt ràpid !!

JUEGO KAHOOT (recomendado a partir 8 años).
Tres niveles de dificultat creciente. ¡Agarraos bien fuerte que el tiempo pasa muy rápido!



CICLE INICIAL / CICLO INICIAL

Quins peons blancs poden tant avançar com també capturar? Indica les caselles on es trben aquests peons.


























¿Qué peones blancos pueden tanto avanzar como también capturar? Indica las casillas donde se encuentran estos peones.


CICLE MITJÀ / CICLO MEDIO

Les blanques acaben de fer l'enroc curt. Ara és el torn de les blanques i també volen enrocar el seu rei. Poden fer-ho? Si és així, a quina casella s'ha de situar el rei blanc i a quina la torre per poder fer l'enroc?



























Las negras acaban de hacer el enroque corto. Ahora es el turno de las blancas y también quieren enrocar a su rey. ¿Pueden hacerlo? Si es así indica a qué casilla se tiene que situar el rey blanco y a qué casilla la torre para poder hacer el enroque.


CICLE SUPERIOR / CICLO SUPERIOR

Juguen les blanques i fan escac i mat en una jugada. Digues quina peça hem de moure i a quina casella per poder fer l'escac i mat al rei negre.



























Juegan las blancas y dan mate en una jugada. Di qué pieza y a qué casilla tenemos que llevarla para poder dar jaque mate al rey negro.



SOLUCIONS DELS REPTES ANTERIORS / SOLUCIONES:


CICLE INICIAL / CICLO INICIAL


f5



















CICLE MITJÀ / CICLO MEDIO



El cavall, a la casella f6



















CICLE SUPERIOR / CICLO SUPERIOR



Escac i mat amb la dama a e2

Escac i mat amb la dama a g1


Ofegat amb la dama a f3


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada